Moja pielęgnacja skóry twarzy - cera sucha/skóra wrażliwa.

Witam,
Wpis który chcę wam dzisiaj przedstawić uważam, że dotyczy ważnego tematu w dziedzinie kosmetyki. Mianowicie chodzi mi o pielęgnację skóry twarzy w warunkach domowych. Dlaczego jest to tak istotny temat? Ponieważ bez dobrej podstawy, fundament wygląda źle. Ot takie porównanie, które może wnosić coś w nasze życie. W blogosferze to temat rzeka, jednak każdy ma inne doświadczenia i co ważne inne podejście. Postanowiłam, że też spróbuję coś naskrobać i opowiem wam o mojej pielęgnacji. Skupiłam się szczególnie na tej wieczornej, bo skóra wtedy najlepiej wchłania nałożone kosmetyki, a przy tym w nocy człowiek odpoczywa, a odpoczynek jest bardzo ważny i też ma duży wpływ na pielęgnację. Zapraszam.


Jako, że jestem posiadaczką skóry suchej, która jest wrażliwa na czynniki zewnętrzne muszę o nią dbać szczególnie. Wybieram kosmetyki, które są przeznaczone do jej pielęgnacji, a zwracam uwagę najbardziej na to jakie mają właściwości i efekty. Przeważnie wybieram kosmetyki do pielęgnacji z apteki, jednak zdarzy się, że chętnie wypróbuję takie które oferują drogerie. Jeśli macie podobną cerę to myślę, że możecie skorzystać z tego postu, lub polecić znajomym. Przedstawię wam pokrótce etapy mojej pielęgnacji.
Jeszcze wam napiszę, że ogólnie wrażliwa skóra nieważne czy jest to cera normalna, sucha, tłusta a nawet trądzikowa nie lubią styczności z wodą, ale to już zależy od ludzkiego organizmu i to jak skóra twarzy reaguje na wodę. U mnie przynajmniej pojawią się podrażnienia, kiedy myję twarz właśnie woda.
Podkreślam również fakt, że jeśli zadbamy o swoją skórę odpowiednio to prawie każdy podkład będzie wyglądał świetnie, a same będziemy czuć się lepiej.

źródło: http://emckessel-lo.be/



Krok 1. Oczyszczanie
Do oczyszczania skóry mamy do dyspozycji peelingi enzymatyczne, drobnoziarniste i gruboziarniste oraz żele, pianki, kremy do dogłębnej pielęgnacji. Muszę zaznaczyć to, abyśmy wybierały takie produkty które są przeznaczone do naszej cery. Ja obecnie używam żelu z firmy Pharmaceris A Physiopuric Gel i jest to nawilżający fizjologiczny żel do mycia twarzy. Gadżetem, który pomaga mi w tym oczyszczaniu to silikonowy płatek z Avon, lecz takich płatków jest teraz więcej i można wybrać taki jaki się tylko chce. Nie używam w całym procesie tej części pielęgnacji wody. Raz w tygodniu wykonuję peeling, do mojej skóry najlepszy jest enzymatyczny, a czasami robię także drobnoziarnisty. Używam peelingów z różnych firm, ale przeważnie tych w saszetkach, oczywiście patrzę zawsze czy jest odpowiedni dla mnie. Polecam peelingi z Bielendy i Soraya. Nie zapominajmy także o demakijażu, który powinnyśmy zrobić najpierw, jeśli nosimy makijaż w tym dniu. Do demakijażu twarzy używam Iwostin Sensita kojące mleczko do twarzy, a oczy zmywam za pomocą płyny micelarnego Mixa Optymalna tolerancja. Do tonizacji skory nie używam stricte toniku, ale również płynu micelarnego z Green Pharmacy Rumianek, bardzo go lubię i polecam.

Krok 2. Maseczka
Po oczyszczeniu i peelingu przechodzę do aplikacji maski. Takie należy stosować 1 lub 2 razy w tygodniu. Jeśli chodzi oto jakie wybieram to również te które są w saszetkach i dostępne w drogeriach. Moimi najlepszymi i zaufanymi maskami są Soraya AquaCell nawilżanie i dotlenienie oraz Bielenda Professional Formula Peel-of głęboko nawilżająca maseczka. Obie są przeznaczone do cery suchej i wrażliwej. Uważam, że moja skóra bardzo lubi działanie jakie dają te maski i przede wszystkim żadna nie podrażnia. Polecam także wypróbować Perfecta Express mask mezo nawilżanie oraz mutli odżywianie, te dwie także lubię. Testuje ciągle nowe maski i z pewnością kiedyś, w niedalekiej przyszłości zaktualizuje post z moją pielęgnacją. Wszystkie maski, które mają postać kremu usuwam za pomocą wacików (bez wody!) lub mokrych chusteczek do twarzy. Resztki maski warto także wsmarować w twarz, wtedy efekty są jeszcze lepsze.

Krok 3. Krem
Po całym zabiegu należy wzmocnić działanie nawilżenia i zastosować odpowiedni krem. Niewielką ilość wklepać w twarz i zostawić do pełnego wchłonięcia. Moim kremem jaki stosuje na noc i używam bez zmian to Alantam DermoLine z mocznikiem. Ważne, abyście nie zapomniały o okolicy pod oczami , w tym celu polecam fajny krem od Floslek delikatny krem pod oczy. Tu także podkreślam, że kremy starajcie się wybierać do rodzaju skóry i wieku.

Jaki efekt? Moja skóra jest dogłębnie nawilżona, odżywiona i promienna. Gładka i miękka w dotyku. Nie są widoczne już niepotrzebne suche skórki, podrażnienia jakie miałam znikły. Przygotowana ewentualnie na makijaż.

W tych trzech krokach opisałam, mniej więcej dbanie o moją cerę, oraz skórę. Muszę zaznaczyć fakt, że taką pielęgnacje zaczęłam chwilę temu, ze względu na mój wiek, bo chcę aby w kolejnych latach cera wyglądała na piękną i zdrową. Jak wam się podobał ten post? Uważacie, że jest przydatny? Czekam na wasze opinie w komentarzach.

Brak komentarzy:

Dziękuję za każdy pozytywny i negatywny komentarz który zostawiacie pod postem. Czytam wasze opinie i staram się brać je do serca, aby rozwijać bloga. Piszę dla Was ;* ;)

Obsługiwane przez usługę Blogger.